Genelde yolda giderken araçların tekerleri arasına sıkışan taşlar, aracın ön camına şiddetli bir şekilde gelerek ön camı çatlatabilmektedir. Taş ve dış darbeler dışında cam bazen kendiliğinden de, gerek mevsimsel gerekse yapısal özelliklerden dolayı çatlayabilmektedir. Günümüzde araç camlarında oluşan küçük çatlaklar sebebiyle, bütün cam değiştirilmeden, pürüzsüz bir şekilde tamir edilebilmektedir. Bulunan yeni bir sistemle cam çatlakları düzeltildikten sonra, o bölgede bir problem oluştuğunu kimse anlayamıyor.
Aracınız Kaskoluysa Çatlak Cam Nasıl Değiştirilir?
Aracınız kaskolu ise cam çatlaklarında, kasko tarafından camı komple değiştirebilirsiniz. Fakat kaskolu değil ve cam masrafını ödemek istemiyorsanız, küçük bir tamiratla cam sorununuzu giderebilirsiniz. Yeni yöntemde çatlakların arasındaki tüm hava alınarak, oluşan boşluk solüsyon ile dolduruluyor. Sonrasında ise ışık dalgaları ile kurutularak, oluşan çatlak giderilebiliyor.
Oluşan çatlağa hangi durumda ve ne zaman müdahale edilmelidir? Aracınızın camında oluşmuş çatlak küçük ve tamir edilebiliyor ise, hasara hemen çatlak daha fazla büyümeden müdahale edilmelidir. Bazen karşılaşırız küçücük bir çatlak büyüyerek, aracın tüm camını sarabilir. Özellikle araçla taşlık yollarda giderken yavaş gidilmeli, önde araç var ise uzun bir mesafe bırakılmalı, ya da araç sollanarak geçilmelidir.
Araç camı çatlak ise, taşlık ve çukur yollara sert düşüldüğünde, küçük çatlak hızlı bir şekilde genişleyebilir ve tamir imkanı kalmaz. Araç camı araç için vazgeçilmezdir. Düşünsenize aracınızla camsız bir yolculuk yapabilir misiniz? Yaparsınız ama çok yavaş gitmeniz gerekiyor. Gideceğiniz yere 100 kat daha uzun zamanda ve rahat olmadan ulaşabilirsiniz. İşte cam araçlar için bu kadar önemlidir.
Araçların önce camlarında oluşan çatlaklara hemen müdahale edilmeli. İsteyen değiştirmeli, isteyen ise tamir ettirmelidir. Ama kesinlikle uzun süre çatlak camlı araç kullanılmamalıdır. Araçların genelde ön camları çatlar. Arka ve diğer camlar, kaza durumlarında daha çok zarar görebiliyor. Cam çatlaklarında aracın içine su sızması da, söz konusu olabiliyor. Özellikle kış aylarında cam çatlaklarına, biraz daha dikkat edilmeli. Camda 3 çatlaktan fazlası mevcutsa, tamir edilmemeli ve değiştirilmelidir. Cam köşelerinde sorun mevcutsa, yine tavsiyem tamir edilmemesi ve değiştirilmesi yönünde olacaktır.
Uzun süre kullanılan ve yıpranmış eski bir camında, tamir edilmesi çok mantıklı olmaz. Camın çıkmayan kir ve lekelerden görüş açısı düştüyse, bu cam çatlasa da çatlamasa da mutlaka değiştirilmelidir. Aracınızın camı temiz olmalı ve yola çıktığınızda görüş açınızı etkilememelidir. Yolda cam nedeniyle görüş açınız etkileniyor ve sileceklerde fayda etmiyorsa, sileceklerinizi mutlaka değiştirmelisiniz.
Cam çok kirliyse, temizlemeniz hayati önem taşıyacaktır. Aracınızı her türlü riske karşı koruyan kasko yaptırmanız durumunda, camın değişmesi ve tamiratındaki tüm masraflarınızı karşılayacaktır. Kendinizin ve sevdiklerinizin can güvenliği için sigortasız ve kaskosuz yola çıkmayın. Özellikle aracınızın tüm bakımlarını düzenli yaptırın. Bakımı yapılmamış araçlar, yolda size ciddi sorunlar çıkarabilir.
Yorum Yapabilirsiniz.