Bir aracın pert olması demek, büyük bir kısmının hasar alması demektir. Oluşabilecek bir kaza sonucunda aracın %70′ i ve daha fazlasının hasar görmesi ve masrafın sigorta değerine yakın olması durumunda araç pert olmuş demektir. Kullanılmayacak duruma gelen araç, doğrudan tam hasarlı duruma düşer. Aracın aşırı hasar alması ve pert olması durumunda, yapılacak bazı işlemler mevcuttur. Sigorta sahibi 5 iş günü içinde sigorta şirketine durumu bildirmekle ve eksper tarafından incelenmesini talep etmekle mükelleftir.5 iş günü geçtikten sonra sigorta şirketleri sorumluluk kabul etmemektedir.
Kaza durumunda sigorta şirketine başvurulurken sigorta poliçesi, trafik kaza raporu, araç sürücüsünün alkol raporu, ruhsatın fotokopisi, ehliyetin fotokopisi, prim ödeme makbuzları ve aracın hasarlı olduğunu gösteren fotoğraflar ibraz edilmek durumundadır. Aracına kasko yaptıranların özellikle bir soru akıllarına takılmaktadır. Kaskolu aracın ağır hasar alması yani pert olması durumunda, kasko sigortasında yazan tutarı mı öder? Kasko sigortası genel şartlarında belirtilen sigorta kısmında bir tutar yer almayacak, poliçede sigorta şirketi araç hasar tarihi itibariyle rayiç bedeli üzerinden aracı teminat altına alır.
Rayiç değeri referans alınarak, hesaplama değeri poliçe üzerinden belirtilecektir. Kazalı aracın piyasa rayiç bedelinin referans alındığı yer internet sitesi olabileceği gibi, galeriler, oto pazarları ya da daha farklı bir kuruluş olabilir. Ödenen hasar tutarı piyasanın ne altında nede üstünde olur. Ortalama bir fiyat belirlenerek kimsenin mağdur edilmemesi sağlanır. Poliçe üzerinde herhangi bir referans yazmaması durumunda, Türkiye sigorta birliğinin yayınladığı rayiç bedeli listesi referans kaynağı alınabilir. Hasar tespit için gelen eksper aracın bütün hasarlı parçaları ve masraflarının listesini rapor şeklinde, istenilen evrakları sürücüden temin ederek sigorta şirketine sunar. Hasar süreci titiz bir şekilde yapılması gereken bir durum, bu nedenden dolayı uzun zaman alabilir. Aracın eksper raporuyla onarım kabul etmez hale geldiği tespit edilir ve raporlanırsa aracın bedeli sigortalıya ödenmek durumundadır. Değeri sigortalıya ödenen araç tamamen sigorta şirketinin olur.
Sigortalı pert aracı almayı talep ederse, aracın pert bedeli tespit edilerek sigortalıya satışı yapılabilir. Eksper olarak tayin edilen kurumlar ve kişiler, sigorta şirketlerinden bağımsız olarak çalışırlar. Böylesi tarafsızlık açısından daha doğu bir durumdur. Eksperin görevi iki taraf arasında köprü görevi görmesi ve olayı bir an önce çözüme kavuşturmasıdır.
Araç için pert kararı verildiğinde ödeme en geç 1 ay içinde yapılabilmektedir. Paranın ödeme işlemi, sigorta şirketlerine göre farklılık gösterebilmektedir. Sigorta şirketi ile alakalı olarak sorun yaşadığınızda, ilgili sigorta şirketi komisyon üyesiyse, sigorta kuruluşu isteğinizi tamamen reddetse dahi, istenilen evraklarla birlikte sigorta tahkim komisyonundan destek alabilirsiniz. Bu durumda tarafsız bir kuruluş olan tahkim komisyonu, bir mahkeme görevi görerek doğru olana karar verebilmektedir. Aracınız pert olduğunda dair sizi yormayan ve işinizi çözen sigorta şirketlerini araştırıp çalışmanızı tavsiye ederim. Sigorta aracılık şirketlerini tercih ederken size destek verenleri ve zor durumda yanınızda olanları tercih edin.
Yorum Yapabilirsiniz.